co oferujemy dla wczesnego rozwoju twojego dziecka
Ciekawe zajęcia zorganizowane
Zajęcia muzyczno-rytmiczne, tematyczne, sensoryczne, ogólnorozwojowe, zabawy z językiem angielskim, doświadczalnię, teatr dla dzieci i koncerty muzyczne, również czytanie i liczenie metodą Glenna Domana oraz zajęcia Aktywnego słuchania i opowiadania metodą flannelgraph boad stories.
Bezpieczne środowisko do zabawy
Duża część czasu w żłobku przeznaczona jest na zabawę swobodną dzieci, która jest niezwykle ważna z punktu widzenia kształtowania autonomii wolnego wyboru. Dzieci mają w żłobku do dyspozycji trzy duże sale zabaw, gdzie mogą samodzielnie wybierać i wyciągać zabawki.
Zajęcia
Zabawy zorganizowane, prowadzone przez opiekunkę lub osobę z zewnątrz odbywają się na sali z mniejszą ilością zabawek, aby ograniczyć bodźce zewnętrzne. Dzieci mają możliwość wyboru czy chcą uczestniczyć w zajęciach i przejść na inną salę.
Maluch może aktywnie uczestniczyć w zajęciach albo obserwować zachowania innych dzieci, natomiast staramy się unikać sytuacji aby bawiło się podczas zajęć. W takim wypadku dziecko przechodzi na salę zabaw, gdzie może kontynuować wybraną aktywność.
Zajęcia mają na celu wspieranie samodzielności dzieci na tym etapie rozwoju oraz wzmacnianie autonomii wolnego wyboru, ale także naukę zasad pracy w grupie żłobkowej.
Proponujemy maluszkom, takie zajęcia jak:
Doświadczalnia
Dzieci uczestniczą w prostych eksperymentach np. „wybuch” wulkanu czy mieszanie kolorów. Uczą się przez obserwacje zdarzeń.
Sensoryczne
Dzieci mają możliwość ugniatania, przesypywania, mieszania, smakowania i wąchania. Maluchy mogą korzystać z przestrzeni całej podłogi, gdzie rozkładana jest folia ochronna.
Celem jest wzmacnianie integracji sensorycznej, czyli zdolności układu nerwowego do organizacji i interpretacji informacji dostarczanych przez zmysły oraz adekwatnej reakcji organizmu na bodźce płynące z otoczenia.
Joga dla dzieci
Tematyczne
Dzieci poznają nowe zagadnienia, przedmioty, słowa i wierszyki, lub osoby, zgodnie z tematem jaki jest omawiany w danym tygodniu.
Podczas tygodni tematycznych, omawiamy jakieś zagadnienie, zjawisko, czy działanie, często związane w porami roku, czy świętami jakie są obchodzone na świecie, np. dzień Pizzy, dzień piekarza czy pierwszy dzień wiosny.
Język angielski
Wprowadzamy zabawy z językiem angielskim i systematycznie powtarzamy wybrane słowa. Podczas zabaw pojawiają się proste wierszyki i piosenki w języku angielskim.
Globalne czytanie i liczenie
Malutkie dziecko potrafi doskonale syntetyzować i analizować słowo pisane w sposób nieświadomy. Matematyka intuicyjna natomiast rozwija inteligencję maluszka i stymuluje jego mózg.
Flannelgraph board stories
Aktywne słuchanie i opowiadanie metodą flannelgraph boad stories – celem metody jest zaangażowanie różnych zmysłów w procesie analizy słyszanego tekstu. Dziecko angażuje słuch, wzrok oraz dotyk. Zajęcia polegają na opowiadaniu bajki, wiersza lub śpiewaniu piosenki i przyczepianiu do tablicy wszystkich elementów występujących w danym utworze. Często z pomocą dzieci. Dzięki zaangażowaniu kilku zmysłów jednocześnie, nie tylko jesteśmy w stanie skupić uwagę dziecka na zadaniu ale także rozwijamy jego pamięć.
Papierowy Teatr Kamishibai
Teatr obrazkowy lub inaczej teatr ilustracji. Jest to technika opowiadania, czytania wywodząca się z Japonii, wykorzystująca plansze z obrazkami i tekstem oraz drewnianą lub kartonową skrzynkę (butai).
Powtarzalny i elastyczny plan dnia, dostosowany do potrzeb dzieci w tym wieku.
Niezwykle ważny jest odpowiednio dobrany do potrzeb dzieci stały i powtarzalny plan dnia. W żłobku Petitek i Petitka plan dnia obejmuje m.in. częste posiłki podawane dzieciom co dwie godziny, ale w sytuacji kiedy opiekun otrzymuje sygnał że dziecko jest głodne istnieje możliwość zorganizowania posiłku w innej porze dnia, gdyż żłobek posiada własną kuchnię.
Przeczytaj więcej
Podobnie w sytuacji zmęczenia dziecka. Opiekunowie wspólnie z rodzicami ustalają co prawda porę drzemki i starają się tego terminu przestrzegać, ale w sytuacji wysyłania przez dziecko sygnałów że jest zmęczone, lub poinformowaniu przez rodziców np. o nieprzespanej przez dziecko nocy danego dnia, maluch jest kładziony o innej niż zwykle godzinie. Żłobek dysponuje osobną sypialnią dla małych dzieci dzięki czemu taka możliwość istnieje.
Wspieranie dziecka przez motywację i wyznaczanie jasnych reguł postępowania oraz stałą współpracę opiekunek z psychologiem dziecięcym
W wieku od 1-2 lat rozpoczyna się faza rozwojowa kiedy dziecko zaczyna doświadczać własną autonomiczną wolę. Próbuje stawać na własnych nogach co umożliwia dostęp do rzeczy i miejsc wcześniej nieosiągalnych. Jednocześnie pojawia się wstyd i zwątpienie związane z lękiem przed samodzielnością.
Przeczytaj więcej
W żłobku Petitek i Petitka dzieci mają możliwość podejmowania samodzielnych wyborów począwszy od wyboru koloru śliniaka, miejsca siedzenia przy stole, wyboru klocków do zabawy czy załatwiania się na nocniku po decyzję uczestniczenia w zajęciach, zabawie czy teatrzyku. To ostatnie rozwiązanie pozwoliło na rozładowanie stresu związanego z obecnością obcych osób-aktorów w placówce, ale także lęku przed nowymi nieznanymi przedmiotami-rekwizytami teatralnymi. Dzięki otwarciu szeroko drzwi dzieci mogą swobodnie wychodzić i wracać na salę gdzie odbywa się przedstawienie. Opiekunka może pobawić się z dzieckiem które nie chce uczestniczyć w spotkaniu, przytulić ale także spróbować zachęcić dziecko, samemu zerkając na przyległą salę. Dzieci same podejmują decyzję czy chcą wrócić na przedstawienie. Dzięki takiemu rozwiązaniu obecnie prawie wszystkie dzieci wykazują chęć uczestniczenia w spotkaniu z aktorami.
Dzieci decydują także o wyborze miejsca siedzenia przy stole podczas posiłków – nie ma stałego przypisanego miejsca dla dziecka, często wybierają tez kolor śliniaka – jest to wybór między jedynie dwoma kolorami. Zawsze mają także możliwość wyboru klocków do zabawy przy stole – są to bardzo częste zmiany, także wymiany między dziećmi. Dzieci mogą też zdecydować o wyborze bajki do aktywnego słuchania, czy o tym czy chcą brać udział w zajęciach zorganizowanych – co wiąże się ze zmianą sali. Żłobek działa zgodnie ze stałym rytmem dnia, dzięki czemu dzieci mają jasno określone zasady i granice swoich decyzji. Przed posiłkami np. dzieci wiedzą że muszą umyć ręce i założyć śliniak.
W sytuacjach problematycznych i trudnych opiekunki mogą skorzystać z wsparcia
psychologa dziecięcego, który obserwuje dziecko w grupie i doradza jak pracować z
maluszkiem i jakie zalecenia można przekazać rodzicom.
Adaptacja z rodzicem dostosowana do potrzeb każdego dziecka
Podczas adaptacji, czyli pierwszych chwil w żłobku, dzieckiem zajmuje się zawsze ta sama opiekunka, która nawiązuje więź z dzieckiem i wspiera rodzica w tym procesie.
Przeczytaj więcej
Rodzic może towarzyszyć dziecku w żłobku do 2h dziennie przez dwa tygodnie, tak aby zobaczyć jak działa placówka, aby poznać osoby tam pracujące, rytm dnia, zajęcia dla dzieci.
Rodzic sam decyduje kiedy jest gotowy aby pozostawić dziecko. Często odbywa się to w sposób stopniowy, ale dotyczy to jedynie długości pozostawiania dziecka w żłobku. Zasada dotycząca rozstania z dzieckiem jest taka, że kiedy następuje pożegnanie z rodzicem to następnego dnia rodzic rozstaje się już z dzieckiem w szatni. Pozwala to zachować porządek rzeczy i uniknąć chaosu w głowie dziecka, który wynika także w dużym stopniu z lęków rodziców. Opiekun może doradzić w kwestii momentu rozstania, ale ważne jest aby rodzic miał pewność że pozostawia dziecko w dobrych rękach i sam był gotowy aby pozostawić dziecko w placówce.
Spokój rodzica ma zbawienny wpływ na odczucia dziecka i jego podejście do zmiany jaką jest rozstanie.
Dobrej jakości wyżywienie, przygotowywane na miejscu zgodnie z wytycznymi Instytutu Żywności i Żywienia
Żłobek posiada własną kuchnię a posiłki są przygotowywane codziennie na miejscu. Korzystamy z diety opracowanej przez dietetyka uwzględniając indywidualne potrzeby dzieci w zależności od wieku czy alergii na określone składniki.
Przeczytaj więcej
Częste spacery i zabawy na przylegającym do budynku ogrodzie gdzie znajduje się plac zabaw
Możliwość wypoczynku w dowolnych godzinach w ciągu dnia w osobnej kameralnej sypialni
Żłobek funkcjonuje w oparciu o stały plan dnia. Dzieci mają wyznaczone pory snu, jednak jeżeli dziecko jest zmęczone w innych godzinach, może położyć się w wyodrębnionej sali, przeznaczonej na sypialnię.
Doskonale zgrany i zmotywowany zespół kompetentnych i kreatywnych opiekunek, położnej i psychologa
Żłobek Petitek i Petitka zatrudnia młody kreatywny zespół. Oprócz wymaganych prawem kwalifikacji, opiekunki cechuje duża kultura osobista i pogoda ducha oraz życzliwość. W żłobku prowadzone są hospitacje zajęć z dziećmi oraz wsparcie merytoryczne opiekunek.
Przeczytaj więcej
Cennik Żłobka 2024
Czesne jest objęte dofinansowaniem z Gminy Suchy Las, dla rodziców/opiekunów
dzieci zamieszkałych na terenie gminy – w kwocie 450 zł
Czesne jest objęte dofinansowaniem z ZUS – świadczenie AKTYWNIE W ŻŁOBKU –
w kwocie do 1500 zł refundacji.
Czesne po odjęciu refundacji za żłobek – ponoszone przez rodzica zamieszkałego na
terenie gminy Suchy Las w roku 2024 – wynosi 0 zł.
Wyżywienie w roku 2024 – 350 zł – nie podlega refundacji
Szczegółowe informacje o opłatach można uzyskać:
telefonicznie: 605 65 79 74
mailowo: biuro@petitekipetitka.pl lub anna.masadynska@outlook.com
Zachęcamy do kontaktu